Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/10460
Title: El aprendizaje significativo en neonatología es superior que el aprendizaje por el método tradicional
Author: Alarcón Ávila, Claudia Patricia
Date: 2013
Abstract: It is a critical analysis of neonatology rotation for pediatric residents and neonatal fellow from the description of the process of learning that takes place. This analysis highlights the positive changes in the teaching-learning process that have been taking place over time and proposes new challenges to optimize meaningful learning through a more reflective thinking.
Se hace un análisis crítico de la rotación por neonatología para los residentes de pediatría y de la sub-especialización de neonatología a partir de la descripción del proceso de enseñanza aprendizaje que se lleva a cabo. En dicho análisis se destacan los cambios favorables en el proceso de enseñanza aprendizaje que se han venido dando a través del tiempo y se proponen nuevos retos para optimizar el aprendizaje significativo mediante un pensamiento más reflexivo y crítico.
Keywords LEMB: NEONATOLOGIA
METODOS DE ENSEÑANZA
Appears in Collections:Docencia Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AlarconAvilaClaudiaPatricia2013.pdf204.53 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.