• español
    • English
  • Navegar
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   RI UMNG Home
  • 6. Especializaciones
  • Facultad de Educación
  • Docencia Universitaria
  • View Item
  •   RI UMNG Home
  • 6. Especializaciones
  • Facultad de Educación
  • Docencia Universitaria
  • View Item
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

¿Es adecuado el ABP en el aprendizaje de la fisiología?

Thumbnail
QRCode
Compartir este ítem
View/Open
GuizaRojasJaimeEduardo2013.pdf (116.1Kb)

Citación

       
Date
2013
2013-11-27
Author
Guiza Rojas, Jaime Eduardo
Obtained degree
Especialista en Docencia Universitaria
Publisher
Universidad Militar Nueva Granada
Key words
; aprendizaje basado en problemas (abp) - educacion medica;  educacion superior;  metodos de enseñanza;  pedagogia; teoria de la educacion
Metadata
Show full item record
Documents PDF
The problem-based learning (PBL) as a teaching technique especially useful in medicine applied to clinical science of the profession, gives rise questioning the usefulness of this tool for meaningful learning of medical physiology, biomedical that as a core subject, is leading in the doctor's training, which is why there has been a search for articles and studies which showed the effectiveness of these forms of teaching and learning theories and support us in learning styles of students of medicine and science. This leads us to conclude the usefulness and importance of different techniques in the traditional teaching of physiology.
 
El aprendizaje basado en problemas (ABP) como técnica didáctica útil en medicina en especial aplicada a ciencias clínicas de esta profesión, hace que surja el cuestionamiento de la utilidad de esta herramienta para el aprendizaje significativo de la fisiología médica, que como asignatura básica biomédica, es principal en la formación del médico, por esta razón se ha realizado una búsqueda de artículos y estudios donde se evidencia la efectividad de estas formas de enseñanza aprendizaje, sustentándonos en las teorías y formas de aprendizaje de los estudiantes de medicina y ciencias. Esto lleva a concluir la utilidad e importancia de técnicas diferentes a la tradicional en la enseñanza de fisiología.
 
URI
http://hdl.handle.net/10654/10474
Collections
  • Docencia Universitaria [551]

Browse

All of RI UMNGCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Universidad Militar Nueva Granada

Institución Universitaria - Vigilada MinEducación - Decreto 1075 del 26 de mayo de 2015
Acreditación institucional de alta calidad de la educación superior, por seis años, mediante la resolución 10683 del 16 de julio de 2015
Linea de Atención: +57 (1) 650 0000
Información General: atencionalciudadano@unimilitar.edu.co
Notificaciones Judiciales:juridica@unimilitar.edu.co
NIT: 800.225.340 - 8
Dirección: Carrera 11 # 101 - 80 | Bogotá - Colombia
Sede Campus: Kilómetro 2 vía Cajicá - Zipaquirá
DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Infotegra S.A.S
Contact Us | Send Feedback