• español
    • English
  • Navegar
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   RI UMNG Home
  • 6. Especializaciones
  • Facultad de Ciencias Económicas
  • Gerencia en Comercio Internacional
  • View Item
  •   RI UMNG Home
  • 6. Especializaciones
  • Facultad de Ciencias Económicas
  • Gerencia en Comercio Internacional
  • View Item
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El coaching como estrategia para la internacionalización de los negocios

Thumbnail
QRCode
Compartir este ítem
View/Open
VelasquezNunezMariadelPilar2013.pdf (244.9Kb)

Citación

       
Date
2013-11-27
2013
Author
Velásquez Núñez, María del Pilar
Obtained degree
Especialista en Gerencia en Comercio Internacional
Publisher
Universidad Militar Nueva Granada
Key words
; administracion de empresas; administracion de personal;  mercadeo;  ventas 
Metadata
Show full item record
Documents PDF
En el contexto mundial se vive hoy en día la globalización, la interdependencia, la competitividad, la innovación y la tecnología. La existencia de un mercado laboral competido está cada vez más en búsqueda de una mejor calidad de vida laboral, en donde el coaching como megatendencia ha demostrado un crecimiento como herramienta estratégica para los profesionales y empresarios enfocados en lograr sus objetivos y resultados en sus organizaciones con proyecciones a largo plazo y visión hacia los nuevos mercados. Así mismo estar en búsqueda de la eficiencia constante en la dirección de los equipos de trabajo. El coaching es una estrategia enfocada en el entrenamiento del talento humano para potencializar sus habilidades, conocimientos y capacidades desarrollando estrategias para la motivación del personal, buscando como resultado su mejor desarrollo dentro de su vida personal y laboral, así mismo la del cumplimiento de los objetivos de la organización.
 
In the global context today is managed globalization, interdependence, competitiveness, innovation and technology. The existence of a competitive labor market is increasingly looking for a better quality of working life, coaching as megatrend has shown an absolute growth as a strategic tool for professionals and entrepreneurs focused on achieving its objectives and results in their organizations with projections long-term vision for the new markets, also be in constant search for efficiency in the management of work teams. Coaching is a strategy focused on the training of human talent to potentiate their skills, knowledge and abilities to develop strategies for staff motivation as a result looking for better development in their personal and professional lives of himself the fulfillment of the objectives of the organization. The leadership and attitude are critical in the development of this megatrend, there may be an effort in human preparation, training, specific training goals but if the man does not have the attitude that strategy fails. The coaching has been successful at the enterprise level, as part of the development process of human talent in the long term if it is a fashion show.
 
URI
http://hdl.handle.net/10654/10502
Collections
  • Gerencia en Comercio Internacional [214]

Browse

All of RI UMNGCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Universidad Militar Nueva Granada

Institución Universitaria - Vigilada MinEducación - Decreto 1075 del 26 de mayo de 2015
Acreditación institucional de alta calidad de la educación superior, por seis años, mediante la resolución 10683 del 16 de julio de 2015
Linea de Atención: +57 (1) 650 0000
Información General: atencionalciudadano@unimilitar.edu.co
Notificaciones Judiciales:juridica@unimilitar.edu.co
NIT: 800.225.340 - 8
Dirección: Carrera 11 # 101 - 80 | Bogotá - Colombia
Sede Campus: Kilómetro 2 vía Cajicá - Zipaquirá
DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Infotegra S.A.S
Contact Us | Send Feedback