Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/10674
Title: Estrategias de responsabilidad social corporativa y su influencia en la percepción del cliente en la ciudad de Bogotá: caso sector Retail
Title in english: Strategies of corporate social responsibility and its influence in the perception the customer in the city of Bogota: case Retail sector
Author: Rojas Castillo, Gina Marcela
Date: 13-Nov-2013
Abstract: En los últimos años las Empresas han puesto especial interés en desarrollar actividades de responsabilidad social, que impacten de manera positiva la percepción de sus stakeholders. La importancia de esta variable en la decisión de compra, no es muy clara aun; sin embargo si es evidente el especial interés de la sociedad por contar con Productos que tengan un origen y distribución responsable, por lo tanto cada vez son más las organizaciones que se adhieren a los acuerdos de RSC. Las Compañías de Retail ven en la administración y gestión responsable; una ventaja competitiva que se utiliza como herramienta de mercadeo, buscando involucrar al usuario como generador y participe de campañas sociales, pretendiendo de esta forma generar preferencia de compra ante sus competidores
Abstract: In the past few years companies have been particularly keen to develop activities of social responsibility, that positively impact the perception of its stakeholders. The importance of this variable in the decision to purchase, it is not very clear yet; however if it is clear the special interest of the society by having products that have a origin and responsible distribution, therefore more organizations that adhere to the agreements of RSC. Retail Companies are in the administration and management responsible; a competitive advantage that is used as a marketing tool, looking for involving the user as a generator and participate in social campaigns, pretending to in this way generate purchasing preference before its competitors
Keywords LEMB: EMPRESAS - RESPONSABILIDAD SOCIAL
ETICA EMPRESARIAL
RESPONSABILIDAD SOCIAL DE LA EMPRESA
EMPRESAS - ASPECTOS SOCIALES
Appears in Collections:Mercadeo de Servicios

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RojasCastilloGinaMarcela2013.pdf98.23 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.