Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/11432
Title: Estudio de inversión del proyecto: construcción de un bloque de aulas y laboratorios en la institución educativa Guillermo Mojica Márquez del municipio de Tasco, Boyacá
Title in english: Study of investment project: construction of a block of classrooms and laboratories at school Guillermo Marquez Mojica Tasco township, Boyacá
Author: Alfonso Peña, Diana Milena
Date: 10-Aug-2013
Abstract: En este trabajo se presenta la descripción de la metodología general ajustada, que permite a los gestores de proyectos de inversión pública hacer una formulación y evaluación exante de proyectos, con base en la información mínima necesaria que estos deben contener tanto del punto de vista técnico como financiero. Así mismo, se presentara su aplicación con el estudio de inversión de un proyecto público. Los resultados muestran que, el proyecto se hace viable tanto en el análisis de estudios técnico, mercado, ambiental, riesgos, como en el de las evaluaciones financiera y económica.
Abstract: This article presents the description about general adjusted methodology which allows project managers of an investment public to do a formulation an evaluation “exante” of projects based on the minimum information required to be contained in both the technical point of view as financial. Also, it introduced its application to the study of a public project investment. The findings show that the project is feasible both in the analysis of technical studies, market, environmental, risks, such as in the financial and economic evaluations.
Keywords LEMB: CONSTRUCCIONES ESCOLARES
SALONES DE CLASES - DISEÑO Y CONSTRUCCION
INSTITUCION EDUCATIVA GUILLERMO MOJICA MARQUEZ - DISEÑO Y CONSTRUCCION
Appears in Collections:Gerencia Integral de Proyectos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PROPUESTA DE GRADO DIANA ALFONSO.pdf506.33 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.