Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/11762
Title: Innovación en las empresas de servicios
Title in english: Innovation business services
Author: Díaz Pimiento, Adriana María
Date: 7-Mar-2014
Abstract: Este ensayo trata el tema de la innovación en empresas prestadoras de servicios, partiendo del paradigma de que en este tipo de empresas la innovación es una estrategia difícil de implementar ya que no se entrega al cliente un producto tangible y que la inversión no es fácilmente retornable. Se analizan este tipo de organizaciones con su amplia clasificación debida a la variedad de servicios ofrecidos y cómo ellas pueden fácilmente innovar en temas como el servicio prestado, el proceso de generación del servicio, la organización, el marketing, etc. Al final se denota la importancia de las personas en el proceso de innovación y como una buena dirección y un buen liderazgo garantizan el éxito de la misma.
Abstract: This essay addresses the issue of innovation in service companies, based on the paradigm that in this type of business innovation is a difficult strategy to implement because the client does not provide a tangible product and that the investment is not readily returnable. These organizations are analyzed with its broad classification due to the variety of services offered and how they can easily innovate in areas such as service delivered, the process of generating the service, organization, marketing, etc. At the end denotes the importance of people in the process of innovation and as a good management and good leadership ensure the success of it.
Keywords LEMB: ADMINISTRACION DE EMPRESAS
INDUSTRIAS DE SERVICIOS
CRECIMIENTO EMPRESARIAL
Appears in Collections:Alta Gerencia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Proyecto Innovacion.pdf255.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.