Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/11934
Title: Certificación del sistema de gestión de calidad ¿requisito o punto de partida?
Title in english: Certification of quality management system ¿requirement or starting point?
Author: Aristizabal Salazar, Claudia Maritza
Date: 5-Apr-2014
Abstract: El objetivo de este ensayo es entender el gran esfuerzo y trabajo que han realizado las empresas al momento de planear, implementar y aplicar el Sistema de Gestión de Calidad hasta recibir la certificación de la ISO 9001:2008 y como pueden estar desaprovechando una herramienta de competitividad, eficiencia, sostenibilidad y diferenciación al no utilizarlo y mejorarlo en el día a día de la organización.
Abstract: The objective of this paper is to understand the great effort and work of the companies when planning, implementing and enforcing the Quality Management System to receiving certification of ISO 9001:2008 may be missing as a tool for competitiveness, efficiency , sustainability and differentiation to not use it and improve it in the day to day organization.
Keywords LEMB: CALIDAD TOTAL EN ADMINISTRACION
ADMINISTRACION DE EMPRESAS
CONTROL DE CALIDAD TOTAL
Appears in Collections:Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CERTIFICACIÓN DEL SISTEMA DE CALIDAD ¿REQUISITO O PUNTO DE PARTIDA.pdf659.76 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.