Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/12263
Title: Plataformas logísticas: Una estrategia de comercio internacional para Colombia
Title in english: Logistic Platform: A Strategy of International Trade To Colombia
Author: Reyes Parrado, Styven Fernel
Date: 6-Aug-2014
Abstract: Este ensayo sobre plataformas logísticas es una reflexión acerca de los más importantes planteamientos de los principales autores de publicaciones relacionadas con el tema, traído paralelamente con la actual situación de la logística en Colombia. Esta investigación muestra la falta de sinergias entre los actores de la cadena de abastecimiento de un país que está dejando a un lado la innovación y la creación de estrategias para quedarse en una actitud de conformismo. En otras palabras, la logística internacional ha venido presentando cambios drásticos debido a los avances tecnológicos como consecuencia de la globalización, situación que conlleva a una transformación radical del modelo logístico que Colombia aplica para su comercio exterior, con el fin de generar valor agregado a los procesos e incrementar el nivel de competitividad que los demás países perciben. En la actualidad, la brecha de distancia entre comprador y vendedor es cada vez menos perceptible, lo que obliga al reducir el tiempo de entrega de bienes y prestación de servicios, y a desarrollar estrategias de mejoramiento logístico cada día más eficientes y eficaces.
Abstract: This essay on logistics platforms is a reflection about of the most important approaches of the principal authors of publications related to the theme, brought parallel to the actual situation of logistics in Colombia. This research and analysis is the result of the lack of synergy between the actors in the supply chain of a country that is leaving aside innovation and creating strategies to stay in a complacency attitude. In other words, international logistics has been undergoing dramatic changes due to technological advances as a result of globalization, a situation that leads to a radical transformation of the logistic model that Colombia applies to foreign trade, in order to generate added value to processes and increase the level of competitiveness that other countries perceive. At present, the gap distance between buyer and seller is becoming less noticeable, forcing reducing the delivery time of goods and services, and develop strategies for improving logistics more efficient and effective every day.
Keywords LEMB: PLANIFICACION DEL DESARROLLO - COLOMBIA
DESARROLLO ECONOMICO – COLOMBIA
MODELOS DINAMICOS
COMERCIO INTERNACIONAL
Appears in Collections:Gerencia en Comercio Internacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
reyesparradostyvenfernel2014 - Trabajo de Grado.pdf231.63 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.