Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/12928
Title: La alfabetización académica en la formación universitaria
Title in english: Academic literacy in college training
Author: Barreto Galeano, Mayra Alejandra
Date: 3-Oct-2014
Abstract: El presente ensayo tiene el propósito de plantear la necesidad de implementar en el currículo universitario la alfabetización académica, entendiéndose como el conjunto de nociones y estrategias necesarias para participar en la cultura discursiva de las disciplinas, así como en las actividades de producción y análisis de textos requeridos para aprender en la universidad, desde un contenido transversal en todas las materias. Se proponen tres estrategias para lograr una integración de la lectura y la escritura con el aprendizaje y la enseñanza en la educación superior, desde el sistema didáctico triangular docente, estudiante y contenidos.
Abstract: The main purpose of this essay it’s to make evident the necessity to implement in the university curriculum, the academic literacy, better known as the set of concepts and strategies needed to participate in the discursive culture of disciplines, as well as in text analysis and production activities, required to learn in college and seen from a transversal approach of all subjects. Three strategies are suggested to achieve integration of reading and writing with learning and teaching in higher education, from the triangular system; teacher, student and contents proposed.
Keywords LEMB: COMPRENSION DE LECTURA
ESCRITURA - ENSEÑANZA SUPERIOR
CALIDAD DE LA EDUCACION
Appears in Collections:Docencia Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
La alfabetización académica en la formación universitaria.pdf498.46 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.