Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/12935
Title: Coherencia pedagógica y práctica docente en la educación superior
Title in english: Consistency and pedagogical teaching practice in higher education
Author: Isaac Hernández, Magaly
Date: 3-Oct-2014
Abstract: El maestro de hoy debe enfrentar diferentes desafíos en los procesos de enseñanza que la sociedad cambiante le exige y debe adaptar las nuevas tecnologías educativas a la práctica profesional. Las transformaciones sociales llegan a las aulas de las universidades, exigiendo a los maestros dar un valor agregado a su labor, para que el ejercicio docente, se convierta en parte de la solución a los problemas que presenta el ámbito educativo. La formación del docente plantea la necesidad de ser coherente en su rol frente a la práctica educativa. El presente ensayo busca argumentar la importancia de la coherencia pedagógica en el docente y establecer los elementos necesarios para que el maestro universitario de hoy cultive la coherencia entre su ser y hacer, en las acciones dentro y fuera del aula.
Abstract: The teacher of today must face different challenges in the teaching that requires changing society and must adapt new technologies to educational practice. The social transformations come to college classrooms, requiring teachers to add value to their work for the teacher to exercise becomes part of the solution to the problems of education. Teacher education raises the need to be consistent in its role against educational practice. This essay seeks to argue the importance of consistency in teaching teachers and establish the necessary elements for the college professor today cultivate the consistency between its being and doing, in actions inside and outside the classroom.
Keywords LEMB: DOCENCIA UNIVERSITARIA - INVESTIGACIONES
CAPACITACION DOCENTE
PROFESORES UNIVERSITARIOS - FORMACION PROFESIONAL
Appears in Collections:Docencia Universitaria



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.