Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/14254
Title: Contexto Académico y Social de Decanas y Decanos de Universidades Privadas y Acreditadas de Colombia (2015)
Title in english: Academic and Social Context of deans and deans of Private Universities and Accredited Colombia (2015 )
Author: Martínez Caballero, Lina Paola
Date: 4-Mar-2016
Site: Calle 100
Abstract: La participación de la mujer en el desarrollo económico, político y social es cada vez mayor y contribuye al proceso productivo de las organizaciones y del país en general. Su estigmatización en épocas anteriores, su mayor desarrollo hasta el momento y la incursión en actividades y carreras que antes eran exclusivas del género masculino, han hecho que las variables sociales y académicas cambien, trasformando la participación de las mujeres académicas en los cargos directivos. Con la incursión de la mujer en la educación y de la trasformación del pensamiento social, se puede decir que la mujer tiene un trato igualitario con el hombre respecto algunas características, que han permitido que su nivel de vida sea mejor, pero pese a esto, con los datos obtenidos en la encuesta y con el análisis de los estudios existentes, se puede observar la diferencia que aún existe entre los géneros. La mujer aún tiene menos participación en estos cargos directivos, permitiéndonos concluir, que aún hay que trabajar para que las barreras invisibles que enfrenta la mujer sean eliminadas del todo, pues hasta el momento estas han sido eliminadas parcialmente.
Abstract: The participation of women in economic, political and social development is increasing and contributes to the production process of the organizations and the country in general. Stigmatization in the past, its further development so far and the raid on activities and careers that were previously exclusive to the male gender, have made social and academic variables change, transforming the participation of women in academic leadership positions. With the incursion of women in education and the transformation of social thought, one can say that women have equal treatment with men about some characteristics that have allowed their standard of living is better, but despite this, with the data obtained in the survey and analysis of existing studies, you can see the gap that still exists between genders. Women still have less participation in these leadership positions, allowing us to conclude that there is still work to invisible barriers that women face are eliminated entirely, because so far these have been partially eliminated.
Keywords LEMB: EDUCACION - LIDERAZGO
ACREDITACION (EDUCACION)
DECANOS (EDUCACION) - LIDERAZGO
Appears in Collections:Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MARTINEZCABALLEROLINAPAOLA2016.pdf363.09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.