Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/14270
Title: Hacia un curriculum para la enseñanza del inglés a nivel universitario
Title in english: Towards an alternative curriculum for the teaching of english at university level
Author: Mora Arias, Julieth Paola
Date: 14-Apr-2016
Site: Calle 100
Abstract: Este ensayo apunta a realizar una aclaración de la importancia que tiene la enseñanza del inglés a nivel universitario en Colombia, mediante una revisión de fuentes se realizó una corta explicación de los diferentes métodos tradicionales que han sido usados para la enseñanza del inglés y así mismo una crítica a los mismos, para posteriormente plantear unos lineamientos sobre los cuales se podría basar la creación de un currículo alternativo para la enseñanza del inglés en las universidades. Los lineamientos planteados fueron principalmente el hecho de que el currículo este basado en el enfoque comunicativo y que además vaya de la mano con el inglés con fines específicos, lo que potencializaría tanto el proceso de aprendizaje de la lengua como el óptimo desempeño de los estudiantes en sus carreras profesionales, además se hace énfasis en usar la teoría de las inteligencias múltiples para llevar acabo las diferentes actividades de clase, teniendo en cuanta el uso y aplicación de material autentico y de las tecnologías de la comunicación y la información como elementos que mejoraría las prácticas de enseñanza-aprendizaje dentro y fuera del aula.
Abstract: This essays attempts to carry out a clarification regarding the importance of teaching English at university level in Colombia, through a literature review a short explanation of the traditional methods for the teaching of English was done and also a critic about them was presented as well, subsequently the guidelines for the creation of an alternative curriculum for the teaching of English at university level were presented. The previously mentioned guidelines made emphasis on the fact that the curriculum should be based on the communicative approach and also that it can go hand on hand with the application of English with specific purposes, which would strengthen not only the learning process of the target language, but also the performance students will have in their future profession. Those guidelines also made emphasis on the application of the Multiple Intelligences theory in order to carry out the different class activities, and also taking into account the use of authentic material and the information and communication technologies as elements that would improve the teaching and learning practices inside and outside the classroom.
Keywords LEMB: LENGUAJE Y LENGUAS - ENSEÑANZA
LENGUAS MODERNAS - ENSEÑANZA - METODO BILINGÜE
EDUCACION SUPERIOR - ENSEÑANZA BILINGÜE
Appears in Collections:Docencia Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MoraAriasJuliethPaola2016.pdf.pdf417.01 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.