Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/14325
Title: Comunicación Corporativa Interna y Web 2.0
Title in english: Internal Corporate Communications and web 2.0
Author: Cortés DiazGranados, Luis Ernesto
Date: 4-Jun-2016
Site: Calle 100
Abstract: La aparición de las nuevas tecnologías y muy particularmente el internet, han modificado las formas de interactuar de las organizaciones. Ahora internet es el nuevo eje articulador, convirtiéndose la web 2.0 con su componente de las redes sociales, en el medio más utilizado por la capacidad de viralidad, rapidez, eficacia, economía y posibilidad de interacción. (Martí, Álvarez, & Domínguez). Para el desarrollo del ensayo se realiza un análisis de los contenidos para lograr la interpretación y evaluación de los factores positivos y negativos por utilizar la web 2.0 como medio de comunicación en la estructura organizacional de una empresa.
Abstract: The emergence of new technologies and particularly the internet has altered the way organizations interact. Nowdays, Internet is the new linchpin turning the web 2.0 and its social media component as the most used means due to its capacity to become viral, speed, effectiveness, economy and interaction possibility. (Martí, Álvarez, & Domínguez). The essay makes an analysis of possitive and negative aspects in order to use the web 2.0 as a means to communicate within a company´s organizational structure.
Keywords LEMB: COMUNICACION ORGANIZACIONAL
COMUNICACION ESTRATEGICA
TELECOMUNICACIONES - INTERNET
Appears in Collections:Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CortesDiazGranadosLuisErnesto2016.pdf546.32 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.