Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/14556
Title: Servicio al cliente, estrategias para ser competitivos en los mercados
Title in english: Customer service, strategies to be competitive in the market
Author: Jimenez Villalobos, Carlos Andrés
Date: 26-Sep-2016
Site: Calle 100
Abstract: Este trabajo tiene como objetivo describir las estrategias y herramientas Gerenciales que permiten que la cultura de Servicio al Cliente sea un elemento diferenciador para la consolidación y éxito de las corporaciones. Herramientas gerenciales como el análisis de la competencia, evaluación de la calidad del servicio, diseño de estrategias del servicio, educación organizacional y del cliente externo, monitoreo del servicio al cliente, ciclo del servicio y momentos de verdad, todo en un marco de Cultura de Servicio al Cliente como una estrategia permanente y constante en el tiempo.
Abstract: This paper is aimed at descibing with management strategies and tools. That allow customer service culture is diferentiator for the consolidation and success of corporations. Management tools such as competitive analysis evaluation of service quality, strategy desing service organizational education and external, customers, monitoring customer service, the service cycle and moments of truth, all within a frime work of culture customer service as a permanent and constant over time strategy.
Keywords LEMB: SERVICIO AL CLIENTE
SATISFACCION DEL CONSUMIDOR
PLANIFICAION ESTRATEGICA
COMPETITIVIDAD
Appears in Collections:Alta Gerencia

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