Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/14753
Title: Síndrome de Burnout “Fenómeno Cotidiano en el Quehacer Docente”
Title in english: Burnout Syndrome "Phenomenon in Everyday Teaching Task"
Author: Sierra León, Mónica Alexandra
Date: 28-Sep-2016
Site: Calle 100
Abstract: El presente ensayo tiene como finalidad explicar los factores que inciden en el quebranto de la labor docente, evidente en: la insatisfacción, el estrés, la falta de herramientas para abordar los problemas del contexto escolar y en el peor de los casos la deserción de docentes; quiénes sin darse cuenta padecen del síndrome de Burnout diariamente. También por medio de este escrito, se pretende reflexionar sobre el quehacer pedagógico de la actualidad ya que se ha visto desvirtuado por los alumnos, coordinadores, rectores y padres de familia llevando así a obtener una baja calidad en la educación colombiana.
Abstract: This paper aims to explain the factors that affect the brokenness of teaching; evident in dissatisfaction, stress, lack of tools to address the problems of school context and in the worst case the defection of teachers who unwittingly suffering from burnout syndrome daily. Also through this essay is to reflect on the work of pedadogical today as it has been disproved by students, coordinators, principals and parents thus leading to low quality get in Colombian education.
Keywords LEMB: ESTRES EN EL TRABAJO
PERSONAL DOCENTE
EVALUACION DE LA CAPACIDAD DE TRABAJO
Appears in Collections:Docencia Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SierraLeonMonicaAlexandra2016.pdf.pdf875.35 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.