• español
    • English
  • Navegar
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   RI UMNG Home
  • 6. Especializaciones
  • Facultad de Educación y Humanidades
  • Docencia Universitaria
  • View Item
  •   RI UMNG Home
  • 6. Especializaciones
  • Facultad de Educación y Humanidades
  • Docencia Universitaria
  • View Item
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La bioética en la enseñanza de ginecología y obstetricia

Bioethics in teaching gynaecology and obstetrics

Thumbnail
QRCode
Compartir este ítem
View/Open
Montañez Aldana Miguel Angel 2015.pdf (150.5Kb)

Citación

       
Date
2015-06-27
Author
Montañez Aldana, Miguel Angel
Obtained degree
Especialista en Docencia Universitaria
Publisher
Universidad Militar Nueva Granada
Key words
; bioetica - enseñanza; ginecologia; obstetricia; educacion medica
Metadata
Show full item record
Documents PDF
Abstract
El currículo del pregrado de Medicina incluye la práctica clínica dentro de las herramientas para la enseñanza, aunque cada vez se cuenta con docentes más preparados académicamente se requiere de una mayor cualificación de los docentes. El aprendizaje basado en problemas se ha convertido en el método pedagógico más importante para la enseñanza de la medicina pero requiere incluir al paciente como un ser biopsicosocial para una formación integral del futuro profesional de la medicina. En el campo de la ginecología y obstetricia aunque existen recomendaciones éticas sobre la formación médica como directrices de la Federación Internacional de la especialidad se requiere mayores lineamientos sobre el número máximo de estudiantes por docente y la inclusión de un cuerpo docente que incluya la bioética dentro del currículo oculto.
The undergraduate medical curriculum includes clinical practice within teaching tools, but increasingly there are more academically prepared teachers are required higher qualifications of teachers. Problem-based learning has become the most important teaching method for teaching medicine but requires including the patient as a biopsychosocial being for a comprehensive professional training future of medicine. In the field of gynecology and obstetrics although there are ethical guidelines on medical training and guidelines of the International Federation of the specialty further guidance on the maximum number of students per teacher and the inclusion of a faculty that includes bioethics it is required within the hidden curriculum.
URI
http://hdl.handle.net/10654/14754
Collections
  • Docencia Universitaria [615]

Browse

All of RI UMNGCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Universidad Militar Nueva Granada

Institución Universitaria - Vigilada MinEducación - Decreto 1075 del 26 de mayo de 2015
Acreditación institucional de alta calidad de la educación superior, por seis años, mediante la resolución 10683 del 16 de julio de 2015
Linea de Atención: +57 (1) 650 0000
Información General: atencionalciudadano@unimilitar.edu.co
Notificaciones Judiciales:juridica@unimilitar.edu.co
NIT: 800.225.340 - 8
Dirección: Carrera 11 # 101 - 80 | Bogotá - Colombia
Sede Campus: Kilómetro 2 vía Cajicá - Zipaquirá
DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Infotegra S.A.S
Contact Us | Send Feedback