Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/14774
Title: Microcrédito: Una comparación teórica entre el enfoque de la Banca Grameen y el enfoque minimalista de la escuela de Ohio
Title in english: Microcredit: A theoretical comparison between the Grameen Bank approach and Ohio School approach
Author: Palacios Pulido, Leidy Julieth
Date: 27-Apr-2016
Site: Calle 100
Abstract: El presente documento es una comparación a nivel teórico entre la visión de microcrédito que tienen dos corrientes. Por un lado, la Banca Grameen, con un enfoque dado más hacía el componente social de los microcréditos y, por otro, se presenta la escuela de Ohio, con una visión algo más pragmática, que busca la expansión del sistema financiero entre la población “menos pobre entre los pobres”. Se concluye que ambas posiciones convergen en la necesidad de mitigar la pobreza, pero se diferencian principalmente en la forma de ejecutar el microcrédito y la población objetivo del mismo.
Abstract: This paper is a theoretical comparison between two different points of view about microcredit. First we have the Grameen Bank, with a slant toward the social component of microcredit and on the other hand, Ohio School, with a pragmatic approach, which seeks the expansion of the financial system among the population “less poor among the poor”. It is concluded that both positions converge on the need for poverty reduction, but differ mainly in running micro-credit and the population target of the micro-credit.
Keywords LEMB: MICROFINANZAS
MICROFINANZAS - ASPECTOS SOCIALES
MICROFINANZAS - ASPECTOS ECONOMICOS
Appears in Collections:Economía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PALACIOSPULIDOLEIDYJULIETH2016.pdf469.76 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.