• español
    • English
  • Navegar
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   RI UMNG Home
  • 7. Maestrías - Doctorados
  • Facultad de Educación
  • Maestría
  • Educación
  • View Item
  •   RI UMNG Home
  • 7. Maestrías - Doctorados
  • Facultad de Educación
  • Maestría
  • Educación
  • View Item
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fortalecimiento de habilidades de pensamiento e inteligencia emocional: los desafíos del docente policial de cara a los nuevos escenarios institucionales

Strengthening of thinking skills and emotional intelligence: police teaching challenges regarding new institutional scenarios

Thumbnail
QRCode
Compartir este ítem
View/Open
TorresPrietoCamilo2016.pdf (2.410Mb)

Citación

       
Date
2016-10-07
Author
Torres Prieto, Camilo
Obtained degree
Magíster en Educación
Publisher
Universidad Militar Nueva Granada
Key words
; inteligencia emocional; solucion de conflictos; jefes de policia
Metadata
Show full item record
Documents PDF
Abstract
Estudio documental de corte exploratorio orientado a identificar y analizar las habilidades de pensamiento y de inteligencia emocional necesarias para desempeñarse de manera exitosa como Comandantes de una Estación de policía, de cara a los retos que suponen los nuevos escenarios institucionales. Mediante un análisis de los diferentes tipos de habilidades de pensamiento e inteligencia emocional en relación con las funciones, se determinó cuales presentaban una mayor prevalencia. Con base en los hallazgos, se propusieron algunos lineamientos pedagógicos y didácticos que permitirían a la Institución y docentes policiales coadyuvar en el desarrollo de las habilidades de pensamiento y de inteligencia emocional requeridas para el cumplimiento efectivo y exitoso de las funciones del Oficial de Policía como Comandante de Estación.
Documentary research aimed to identify and analize thinking skills and emotional skills required to successfully performing responsibilities of Police station commander regarding future institutional scenarios. Based on a comprehensive analisys and correlation of thinking skills and emotional skills with such responsibilities, research identified which of them shown a higher prevalence. In that regard, findings provided key elements to propose a set of pedagogical and didactic guidelines, which will allow Police Institution and its Teachers and trainers to contribute in developing thinking skills and emotional skills required to successfully performing responsibilities of Police station commander. In that regard, findings provided key elements to propose a set of pedagogical and didactic guidelines, which will allow Police Institution and its Teachers and trainers to contribute in developing thinking skills and emotional skills required to successfully performing responsibilities of Police station commander.
URI
http://hdl.handle.net/10654/14783
Collections
  • Educación [256]

Browse

All of RI UMNGCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Universidad Militar Nueva Granada

Institución Universitaria - Vigilada MinEducación - Decreto 1075 del 26 de mayo de 2015
Acreditación institucional de alta calidad de la educación superior, por seis años, mediante la resolución 10683 del 16 de julio de 2015
Linea de Atención: +57 (1) 650 0000
Información General: atencionalciudadano@unimilitar.edu.co
Notificaciones Judiciales:juridica@unimilitar.edu.co
NIT: 800.225.340 - 8
Dirección: Carrera 11 # 101 - 80 | Bogotá - Colombia
Sede Campus: Kilómetro 2 vía Cajicá - Zipaquirá
DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Infotegra S.A.S
Contact Us | Send Feedback