Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/14784
Title: Estudio interpretativo de las actitudes hacia las matemáticas en el proceso enseñanza-aprendizaje. Estudio de caso en siete universidades de Bogotá D.C.
Title in english: Interpretive study of attitudes towards mathematics in the teaching-learning process. Case study in seven universities in Bogotá D.C.
Author: Fiesco Neira, Jhohana Faisuly
Date: 15-Sep-2016
Site: Campus UMNG
Abstract: En el presente trabajo investigativo se identifican las actitudes que se desarrollan hacia las matemáticas durante el proceso enseñanza aprendizaje en el contexto de la educación universitaria en Bogotá D.C. Se emprendió una investigación con enfoque cualitativo desde la que se pudo contrastar la versión tanto de docentes como de estudiantes con las construcciones teóricas actuales, permitiendo una posterior interpretación, rica en elementos que prometen fortalecer las prácticas pedagógicas de los docentes del área de matemáticas activos, así como de docentes en formación, con impacto en todos los niveles educativos.
Abstract: In this monography identify attitudes towards Mathematics developed during the teaching-learning process in the context of university education in Bogotá D.C., an investigation was undertaken with qualitative approach from which it could contrast version both teachers and students with current theoretical constructs, allowing for further interpretation, rich in elements that promise to strengthen the pedagogical practices of teachers in the area of active Mathematics, as well as teachers in training, with an impact on all levels of education.
Keywords LEMB: MATEMATICAS - ENSEÑANZA
MATEMATICAS - APRENDIZAJE
PRACTICAS DE LA ENSEÑANZA
MATEMATICAS - ESTUDIO Y ENSEÑANZA
Appears in Collections:Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FiescoNeiraJhohanaFaisuly2016.pdf2.5 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.