Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/14796
Title: Propuesta de evaluación del aprendizaje para estudiantes de licenciatura
Title in english: Proposal on Learning Assessment for Pre-service Teachers
Author: Martínez Herrera, Rafael Alfonso
Date: 29-Aug-2016
Site: Calle 100
Abstract: El empleo de la evaluación del aprendizaje en la formación de docentes se enmarca dentro de un ejercicio predominantemente cuantitativo. A través del conocimiento y aplicación de la metacognición, este trabajo está orientado a proponer una estrategia de enseñanza del tema que fomente su comprensión en los futuros maestros y, así, desarrollarlo desde una perspectiva más cualitativa y humanista.
Abstract: The use of learning assessment in teacher training is a predominantly quantitative. Through metacognitive knowledge and use, this project is aimed at proposing a teaching strategy for assessment which encourages its understanding for future teachers to conduct it from a more humane and qualitative perspective.
Keywords LEMB: EVALUACION EDUCATIVA
FORMACION PROFESIONAL DE MAESTROS
METACOGNICION
Appears in Collections:Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MartinezHerreraRafaelAlfonso2016.pdfTesis1.34 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.