Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/14800
Title: Educación para el postconflicto en estudiantes de educación media de la IED San Gabriel del municipio de Cajicá
Title in english: Postconflict Education in San Gabriel FDI High School Students in the Municipality of Cajicá
Author: Pedraza Pedraza, Héctor Iván
Date: 15-Nov-2016
Site: Campus UMNG
Abstract: La presente investigación aborda las percepciones sobre paz, violencia, conflicto y postconflicto en un grupo de estudiantes del grado 10 de la IED San Gabriel de Cajicá, con miras a la posibilidad de un proceso postconflicto en Colombia. Los datos analizados sugieren que no hay una conceptualización clara de los estudiantes sobre los conceptos estudiados. Se proponen cuatro unidades didácticas con el fin de transformar las percepciones de los estudiantes.
Abstract: This research approaches the perceptions of peace, violence, conflict, and post-conflict in a group of 10th grade students of FDI San Gabriel de Cajicá, with the views of the possibility to a post-conflict process in Colombia. The analyzed data suggests that students do not have a clear conceptualization of the discussed concepts. In order to transform the perception of the students, there are four teaching units proposed.
Keywords LEMB: EDUCACION PARA LA PAZ
CONFLICTO ARMADO - COLOMBIA
VICTIMAS DE GUERRA
IED SAN GABRIEL (CAJICA) - ESTUDIO DE CASOS
Appears in Collections:Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PedrazaPedrazaHéctorIván2016.pdf" Tesis de grado"894.51 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.