Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/15433
Title: Compras, un desafío para las compañías
Title in english: Purchases, a challenge for companies
Author: Burgos León, Oscar Fabian
Date: 24-Nov-2016
Site: Campus UMNG
Abstract: La era tecnológica ha hecho que las compras que realizan las organizaciones sea más fáciles de lograr, sin embargo estas no puede aplicarse a todas las industrias, por este motivo en muchas empresas el departamento de compras se ha visto como un área clave para el desarrollo de la organización, no solo por su gestión en reducir costos o logra con un mismo presupuesto mayores o mejores compras, sino porque crean un vínculo con los proveedores los cuales se convierten en aliados estratégicos para un buen funcionamiento de las operaciones de la compañía.
Abstract: The technological age has done that the purchases that the organizations realize it is easier to manage, nevertheless these cannot be applied to all the industries, for this motive in many companies the purchasing department has been seen as a key area for the development of the organization, not only for his management in reducing costs or achieves with the same budget major or better purchases, but because they believe a link with the suppliers which turn into strategic allies for a good functioning of the operations of the company.
Keywords LEMB: INDUSTRIAS - COMPRAS
ADMINISTRACION DE MATERIALES
COMPRAS
Appears in Collections:Alta Gerencia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BurgosLeobOscarFabian2016.pdfEnsayo298.52 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.