Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/15440
Title: Estrategia institucional para minimizar los niveles de deserción escolar y fortalecer el proyecto de vida en los estudiantes del colegio Miguel de Cervantes Saavedra
Title in english: Corporate strategy to minimize the levels of dropout strengthen the project life in college students Miguel de Cervantes Saavedra
Author: Parra Montoya, Ana Rosalba
Date: 20-Oct-2016
Site: Calle 100
Abstract: Las causas de deserción estudiantil son variadas, desde este panorama surge la presente investigación con el propósito de generar una estrategia institucional para minimizar los niveles de deserción escolar y realizar un proyecto de vida en los estudiantes del Colegio Miguel de Cervantes Saavedra en el municipio de Soacha, con un enfoque cualitativo de investigación exploratoria descriptiva. Los participantes fueron 80 estudiantes, 10 docentes de los grados sexto, séptimo y octavo y 80 padres de familia o acudientes. Se aplicaron encuestas y observación diaria lo que permitió detectar las principales necesidades por parte de los estudiantes, de los docentes y padres de familia en su contexto cotidiano.
Abstract: Causes dropout varied son, From this panorama surge this research for the purpose m Generate an institutional strategy to minimize the levels of dropout and Perform the United Nations Project Life Students of the College Miguel de Cervantes Saavedra in the municipality of Soacha, with a qualitative approach: descriptive exploratory research. Participants were 80 students, 10 teachers in grades six, seven and eight and 80 Parents or guardians. Surveys and Daily observation which allowed identify key requirements were applied by students, teachers and parents in their everyday context.
Keywords LEMB: DESERCION ESCOLAR
COLEGIO MIGUEL DE CERVANTES SAAVEDRA - ESTUDIO DE CASOS
Appears in Collections:Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ParraMontoyaAanaRosalva2016.pdfTESIS1.89 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.