Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/15453
Title: Propuesta de implementación de la herramienta de mejora continua 5s en los almacenes de los talleres aeronáuticos de reparación en Bogotá D.C - Colombia
Title in english: Proposal for implementation of the 5s continuous improvement in a repair service center in Bogotá D.C - Colombia
Author: Hernández Castañeda, Jesica Andrea
Date: 30-Nov-2016
Site: Calle 100
Abstract: En esta propuesta para el aseguramiento de la calidad se evaluó como implementar la herramienta de mejora continua 5s en los almacenes de los talleres aeronáuticos de reparación en Bogotá D.C - Colombia., con la finalidad de tener un control y correcto almacenaje de todas las herramientas e insumos que intervienen en el mantenimiento que realizan los diferentes talleres reparadores, para así garantizar un servicio seguro a todos los usuarios del transporte aéreo. Se diagnosticó que no se realizaban los debidos controles y verificación de los componentes que entraban al almacén generando problemas económicos, retraso en la reparación, entrega a tiempos inadecuados y ocasionando no poder garantizar su aeronavegabilidad. Al implementar la metodología propuesta se logró reducir significativamente el tiempo de búsqueda a 180 segundos resultado significativo a comparación del inicial, también otro logro significativo fue la recepción de los componentes con su trazabilidad correspondiente según el motivo de su ingresa al taller.
Abstract: In this proposal for quality assurance we evaluated how to implement the 5s continuous improvement tool in the warehouses of the aeronautical repair shops in Bogotá DC - Colombia, in order to have a control and correct storage of all the tools and Inputs that intervene in the maintenance carried out by the different repair shops, in order to guarantee a safe service to all users of air transport. It was diagnosed that the necessary controls and verification of the components that entered the warehouse were not carried out, causing economic problems, delayed repair, delivery at inadequate times, and unable to guarantee its airworthiness. When implementing the proposed methodology, it was possible to significantly reduce the search time to 180 seconds, a significant result compared to the initial one. Another significant achievement was the reception of the components with their corresponding traceability according to the reason for their entry into the workshop.
Keywords LEMB: CONTROL DE CALIDAD TOTAL
MEJORAMIENTO DE PROCESOS
PLANIFICACION EMPRESARIAL
Appears in Collections:Gerencia de la Calidad

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hernandez Castañeda Jesica Andrea 2016.pdfArticulo620.24 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.