Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/15630
Title: Identificación del fraude en el mercado multinivel en Colombia frente a las Nomas de Aseguramiento de la información
Title in english: Identification of the fraud in the multilevel market in Colombia in front of the Nomas of Information assurance
Author: Fandiño Díaz, Marisol
Date: 19-Sep-2016
Site: Calle 100
Abstract: El presente artículo de reflexión identifica cuáles son los fraudes que se presentan en el mercado multinivel en Colombia y su mitigación con las normas de aseguramiento de la información. En la actualidad los problemas que incide en las empresas multinivel se miden de acuerdo en la confianza que deposita sus usuarios, es por eso que el objetivo de este trabajo es señalar los posibles riesgos que se presenta en dicho mercado con el fin de mejorar la transparencia de estos negocios; Basados en una metodología cualitativa y considerando estudios de KPMG, IAASB y normatividad colombiana actual. Este trabajo hace un llamado de atención a los empresarios y auditores con respecto a la implementación de las normas de aseguramiento de la información frente a los posibles fraudes que se presentan y ayuda a que las empresas multinivel realicen un diagnostico organizacional identificando las falencias que se presentan para así disminuir el impacto económico en ella.
Abstract: This article identifies which reflection fraud presented in the multilevel market in Colombia and mitigation with the standards of information assurance are. At present the problems that affects the multilevel companies are measured according to the trust placed its users, it is why the aim of this paper is to point out the possible risks presented in the market in order to improve transparency of these businesses; Based on a qualitative methodology and considering studies KPMG, IAASB and current Colombian law. This work calls attention to entrepreneurs and auditors regarding the implementation of standards of information assurance against possible fraud that arise and helps the multilevel companies conduct an organizational diagnosis identifying the shortcomings presented in order to reduce the economic impact on them.
Keywords LEMB: FRAUDE
MERCADEO DIRECTO
AUDITORIA
Appears in Collections:Revisoría Fiscal

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FandiñoDiazMarisol2016..pdfArticulo de reflexion181.5 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.