Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/15635
Title: Formulación de un proyecto para implementación de una plataforma de comercio electrónico para pequeños comercios ubicados en cabeceras municipales y zonas rurales de Cundinamarca, Colombia
Title in english: Formulation of a project for implementation of an electronic commerce platform for small commerce located in municipal heads and rural areas of Cundinamarca, Colombia
Author: Beltran Acosta, Adriana Paola
Date: 15-Dec-2016
Site: Calle 100
Abstract: El presente trabajo muestra la metodología para formulación de un proyecto para implementación de una plataforma de comercio electrónico para pequeños comercios ubicados en cabeceras municipales y zonas rurales de Cundinamarca, Colombia; con el fin de obtener el grado como especialista de Gerencia integral de Proyectos. El documento presenta, el paso a paso, para la formulación e implementación de un proyecto, abarcando los diferentes aspectos a tener en cuenta, tales como el estudio de mercado, técnico y financiero; para este caso el objetivo del presente artículo es determinar la viabilidad para la formulación de un proyecto para implementación de una plataforma de comercio electrónico para pequeños comercios ubicados en cabeceras municipales y zonas rurales de Cundinamarca, Colombia; analizando las necesidades de los consumidores y la oferta existente en el mercado. A través de la ejecución del documento presentado, fue posible obtener diferentes resultados que fueron tomados desde la parte teórica y afianzados en la práctica; basados en fuentes de información pública y privada.
Abstract: The present work shows the methodology for formulating a project for the implementation of an electronic commerce platform for small businesses located in municipal and rural areas of Cundinamarca, Colombia; With the purpose of obtaining the degree as specialist of integral Management of Projects. The document presents, step by step, the formulation and implementation of a project, covering the different aspects to be taken into account, such as the market, technical and financial study; For this case the objective of this article is to determine the viability for the formulation of a project for the implementation of an electronic commerce platform for small businesses located in municipal and rural areas of Cundinamarca, Colombia; Analyzing the needs of the consumers and the existing supply in the market. Through the execution of the document presented, it was possible to obtain different results that were taken from the theoretical part and secured in practice; Based on sources of public and private information.
Keywords LEMB: ANALISIS DE MERCADEO
COMERCIO ELECTRONICO
MERCADEO POR INTERNET
Appears in Collections:Gerencia Integral de Proyectos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BeltranAcostaAdrianaPaola2016.pdf735.59 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.