Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/15685
Title: Estilos de liderazgo docente: un estudio de caso en instituciones de educación media básica en Bogotá
Title in english: Teaching leadership styles: A case study in institutions of basic education in Bogota
Author: Carvajal Aldana, Jorge Enrique
Date: 31-Mar-2016
Site: Calle 100
Abstract: Este documento académico se enfoca dentro las ciencias sociales y administrativas, identificando los estilos de liderazgo de los docentes en dos instituciones de educación media básica: Instituto Educativo Distrital (IED) Arborizadora Alta y Colegio Claretiano de Bosa en la ciudad de Bogotá. Las Instituciones Educativas (IE) presentan cambios en su modelo de gestión, por el entorno evolutivo y la adaptación a estos. Las IE necesitan de líderes dispuestos a fijar estrategias basadas en competencias;los docentes deben orientar a que los estudiantes generen aprendizajes para enfrentar con eficacia y oportunidad los retos que se le presenten dentro de la sociedad. En definitiva, todo para garantizar una educación de calidad y un futuro para la juventud.
Abstract: This academic document focuses on the social and administrative sciences, identifying teacher leadership styles in two institutions of basic education: District Educational Institute (IED) Arborizadora Alta and Colegio Claretiano de Bosa in the city of Bogotá. The Educational Institutions (IE) present changes in their management model, by the evolutionary environment and the adaptation to them. EIs need leaders who are willing to set competency-based strategies, and teachers should guide students to learn to effectively and timely meet the challenges presented to them in society. In short, everything to guarantee a quality education and a future for the youth.
Keywords LEMB: LIDERAZGO
PERSONAL DOCENTE
ADMINISTRACION EDUCATIVA
Appears in Collections:Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CarvajalAldanaJorgeEnrique2016.pdfDocumento Academico1.44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.