Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/16118
Title: Lineamientos institucionales para el estímulo de la lectura en estudiantes de la Universidad Militar Nueva Granada
Title in english: Institutional Guidelines for the Stimulus of reading in students of the Military University New Granada
Author: Garzón Barreto, John Alexander
Date: 11-Feb-2017
Site: Calle 100
Abstract: Esta investigación al interior de la Universidad militar Nueva Granada, desde un enfoque neo-institucional hace revisión de los documentos oficiales y de las actividades que existen para fortalecer y estimular la lectura en sus estudiantes, posteriormente, se encuesta a los estudiantes para saber su impresión sobre los programas académicos de estímulo y fortalecimiento de la lectura y si consideran necesaria la existencia de un programa institucional dedicado exclusivamente a ello. Finalmente, se presentan como resultado, con toda la evidencia anterior, unos lineamientos de estímulo a la lectura que desde una intervención administrativa fortalezcan esta actividad en la universidad.
Abstract: This research into the Military University Nueva Granada, from an neo institutional approach makes review of official documents and activities that exist to strengthen and encourage reading in their students, after that , students are surveyed to know their opinion about academic programs encouraging and strengthening reading and if necessary consider the existence of an institutional program dedicated exclusively to it . Finally, they arise as a result, with all the above evidence, some guidelines that encourage reading from administrative strengthen this activity in college.
Keywords LEMB: LECTURA
EDUCACION SUPERIOR
UNIVERSIDAD MILITAR NUEVA GRANADA - ESTUDIO DE CASOS
Appears in Collections:Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
garzonbarretojohnalexander2017 (2).pdf2.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.