Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/16140
Title: La relación entre creencias e imaginarios como marco para comprensión de los conflictos en el ámbito educativo
Title in english: The relationship between beliefs and imaginaries as a framework for understanding conflicts in the educational field
Author: Moreno Moreno, Luis Alberto
Date: 23-Mar-2017
Site: Calle 100
Abstract: El artículo indaga por la influencia que tienen las creencias e imaginarios sociales en la posición que asumen los docentes frente al conflicto escolar; ámbito en el que se alejan, en muchas ocasiones, de los ideales y propósitos institucionales. Sitúa la pesquisa en el nivel técnico y tecnológico de la formación para el trabajo, pues allí se entrelazan imaginarios sociales del sector productivo, del Estado y las creencias de los docentes, cuyas experiencias laborales y formación académica diversas comprometen la formación integral de los educandos. Por último, presenta una pregunta de investigación y esboza los referentes y metodología con los cuales se le podría dar respuesta.
Abstract: This article inquire about the influence of beliefs and social imaginaries that teacher approach in front of the school conflict which so often they get away from institutional ideals, especifically in the technical and technological level of training for work since it is where there are intertwined different beliefs like those that the economy, state and instructors propose. FInally this article presents a research question and proposes a methodology with which it posture could be answered.
Keywords LEMB: TRABAJO SOCIAL ESCOLAR
SOLUCION DE CONFLICTOS
Appears in Collections:Docencia Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MorenoMorenoLuisAlberto2017.pdf.pdfEnsayo362.19 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.