Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/16141
Title: Análisis del modelo educativo implementado por el INPEC en la reclusión de mujeres de Bogotá
Title in english: Analysis of the educational model implemented by the INPEC in the reclusion of women of Bogotá
Author: Rosas Castellanos, Elizabeth
Date: 23-Mar-2017
Site: Calle 100
Abstract: Se pretende analizar el modelo educativo implementado por el Inpec en la Reclusión de Mujeres de Bogotá, donde se logre evidenciar bajo la práctica diaria el empleo de dicho modelo y su aplicación dentro de las diferentes aulas. Su objetivo es visibilizar la pedagogía empleada, el nivel académico en el que se encuentra el personal de internas participantes e instructoras y a su vez identificar fortalezas y debilidades a la hora de llevar a cabo las prácticas educativas en el contexto penitenciario. En las últimas décadas, existe la tendencia a implementar una acción estatal basada en una política penal pasando de un Estado benefactor a un Estado punitivo. (Wacquant, 1999). El reto de la educación es bastante complejo e implica una recapitulación del sistema y un mejoramiento de los procesos de educación dentro de la reclusión de mujeres de Bogotá, teniendo en cuenta la percepción del personal recluso, la interacción dentro del establecimiento carcelario y su entorno.
Abstract: The purpose of this study is to analyze the educational model implemented by Inpec in the Women 's Detention in Bogotá, where it is possible to demonstrate under daily practice the use of this model and its application within the different classrooms. Its objective is to make visible the pedagogy used, the academic level in which the staff of the participating interns and instructors are, and in turn identify strengths and weaknesses when carrying out the educational practices in the penitentiary context. In the last decades, there is a tendency to implement a state action based on a criminal policy moving from a welfare state to a punitive state. (Wacquant, 1999). The challenge of education is quite complex and involves a recapitulation of the system and an improvement of the educational processes within the confinement of women in Bogota, taking into account the perception of the prisoners, the interaction within the prison and its environment.
Keywords LEMB: PRISIONES - APRENDIZAJE
MODELOS DE ENSEÑANZA
Appears in Collections:Docencia Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RosasCastellanosElizabeth2017.pdfENSAYO ARGUMENTATIVO281.29 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.