Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/16159
Title: Estrategias didácticas pare el desarrollo del pensamiento crítico en los estudiantes universitarios
Title in english: Didactic Strategies Stop The Development Of Critical Thinking In University Students
Author: Corzo Gil, Julio Ernesto
Date: 23-Mar-2017
Site: Calle 100
Abstract: La educación debe evolucionar para afrontar los retos que plantea el futuro, en la actualidad vivimos en un mundo globalizado que comparte grandes cantidades de información en tiempo real, el problema radica en que no toda la información es fiable, por consiguiente, es necesario generar estrategias efectivas en las aulas, buscando que el estudiante genere independencia de pensamiento para que desarrolle criterios propios de pensamiento crítico, lo anterior permite que el estudiante adquiera adquirir las destrezas para generar habilidades de pensamiento superior que lo lleven a la independencia intelectual.
Abstract: Education must evolve to meet the challenges of the future, we live in a globalized world that shares large amounts of information in real time, the problem is that not all information is reliable, therefore it is necessary to generate strategies Effective in the classroom, seeking the student to generate independence of thought to develop criteria critical thinking, the previous allows the student to acquire the skills to generate higher thinking skills that lead to intellectual independence.
Keywords LEMB: MODELOS DE ENSEÑANZA
PENSAMIENTO CRITICO
ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS
Appears in Collections:Docencia Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CorzoGilJulioErnesto2017.pdfEnsayo424.66 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.