Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/16192
Title: Planeación estratégica como fórmula del éxito para la consolidación del mercado de las nuevas empresas
Title in english: Strategic planning as a formula of success for the consolidation of the market of new enterprises
Author: Guzmán Chacón, Anyel Viviana
Date: 13-Apr-2017
Site: Calle 100
Abstract: Hace un tiempo la prioridad de muchas empresas era mejorar su producción y obtener excelentes ganancias, ahora las empresas sin importar tamaño, actividad o sector tienen que preocuparse por lograr obtener un lugar en el mercado y subsistir en este medio que se hace cada vez más exigente y competitivo, esto obliga a la empresa a realizar una evaluación constante del entorno y del mercado con el fin de utilizar estrategias ayuden a adaptarse a los cambios constantes del mismo y llegar a ser más competitivo. Hoy en día la supervivencia de toda empresa en este mundo competitivo dependerá de la facultad de convertir los recursos en fortalezas y no en debilidades.
Abstract: Some time ago the priority of many companies was to improve their production and obtain excellent profits, now companies regardless of size, activity or sector have to worry about to get a place in the market and survive in this environment that is becoming ever more demanding and competitive, it forces the company to carry out an ongoing assessment of the environment and the market in order to use strategies to help adapt to the constant changes of the same and to become more competitive. Today, the survival of any company in this competitive world will depend on the ability to convert their resources in strengths and weaknesses.
Keywords LEMB: PLANIFICACION ESTRATEGICA
MERCADEO
COMPETITIVIDAD
Appears in Collections:Alta Gerencia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GuzmánChacónAnyelViviana2017.pdfEnsayo597 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.