Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/16278
Title: Transfórmate en un líder, el sistema de gestión de la calidad es el reto
Title in english: Become a Leader, The Quality Management System is the Challenge
Author: Martínez Penagos, Ana Maritza
Date: 6-Jun-2017
Site: Calle 100
Abstract: El principal reto que enfrentan las organizaciones, está dirigido en impulsar la voluntad de sus empleados, con el propósito de promover el desarrollo en los temas relacionados con Gestión de Calidad, estimulando una conducta emprendedora en las personas frente a la importancia que tiene la efectividad y optimización de los procesos con los sistemas de Gestión. Dicho resultado se refleja en la sostenibilidad y sustentabilidad de las organizaciones; el reto se encuentra en la adopción voluntaria, flexible, que generé valor y no desde la obligación que se limita exclusivamente al cumplimiento de la norma sin ninguna vinculación con la cultura organizacional. El presente trabajo propone desarrollar un mecanismo que permita de una manera lúdica facilitar el entendimiento y la aplicación de este tipo de normas con la participación constante de todos los integrantes, cultivando el liderazgo y diseñando estrategias de transformación cultural, permitiendo abarcar los componentes de la Norma y que al aplicarla se haga de manera fácil y efectiva, por lo que le permitirá a todos los responsables asociar conceptos y entender el por qué es necesario la implementación del Sistema de Gestión en Calidad.
Abstract: The main challenge facing organizations is to promote the will of their employees, with the purpose of promoting development in the issues related to Quality Management, stimulating an entrepreneurial behavior in the face of the importance of effectiveness and Optimization of processes with management systems. This result is reflected in the sustainability and sustainability of organizations; The challenge lies in the voluntary, flexible adoption that generated value and not from the obligation that is exclusively limited to compliance with the norm without any link with the organizational culture. The present work proposes to develop a mechanism that allows in a playful way to facilitate the understanding and the application of this type of rules with the constant participation of all the members, cultivating the leadership and designing strategies of cultural transformation, allowing to include the components of the Standard And that when applying it is done easily and effectively, so that it will allow all those responsible to associate concepts and understand why it is necessary to implement the Quality Management System.
Keywords LEMB: CALIDAD TOTAL EN ADMINISTRACION
LIDERAZGO
Appears in Collections:Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MartinezPenagosAnaMaritza2017.pdfEnsayo492.36 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.