Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/16345
Title: Identificación de oportunidades para la creación de un colegio básica primaria en Bogotá inspirado en la filosofía Reggio Emilia
Title in english: Identification Of Opportunities For The Creation Of a Primary Primary School in Bogotá Inspired by The Reggio Emilia Philosophy
Author: Cruz Ríos, Leonardo
Date: 1-Jun-2017
Site: Medicina
Abstract: Con la dinámica mundial y cambiante la educación demanda nuevas propuestas pedagógicas que superen el espíritu actual de instrucción y entrega de información, los niños y jóvenes de esta generación no son los mismos ni la sociedad es la misma, el siglo XXI ha traido consigo la globalización y acceso a la información, memorizar los contenidos es obsoleto teniendo en cuenta que estos se encuentran a un click. Las nuevas generaciones demandan aprender, pensar, confrontar, crear; ante estas necesidades han surgido propuestas pedagógicas que vale la pena revisar y evaluar en nuestro contexto. Una de estas propuestas se originó el Italia después de la Segunda Guerra Mundial, tras el caos viene la construcción y esta filosofía está impactando al mundo. Reggio Emilia es una filosofía que enfatiza la individualidad del niño, la importancia de su entorno, la participación conjunta de padres y maestros en su educación y el desarrollo de su creatividad. Se ha comprobado que los niños tienen diferentes maneras de aprender, y Loris Malaguzzi en sus escuelas reggianas creó un nuevo método de enseñanza que se acomoda a la manera en que el niño aprende. (A., 2013) Es pertinente para esta investigación revisar las necesidades actuales de la demanda educativa y la forma en que esta filosofía representa oportunidades para la educación en nuestro país.
Abstract: With the global dynamic and changing education demands new pedagogical proposals that exceed the current spirit of instruction and information delivery, the children and youth of this generation are not the same and society is not the same, the twenty-first century has brought globalization And access to information, memorize the contents is obsolete keeping in mind that these are to a click. The new generations demand to learn, to think, to confront, to create; In view of these needs, pedagogical proposals have emerged that are worth reviewing and evaluating in our context. One of these proposals originated Italy after the Second World War, after the chaos comes construction and this philosophy is impacting the world. Reggio Emilia is a philosophy that emphasizes the individuality of the child, the importance of their environment, the joint participation of parents and teachers in their education and the development of their creativity. It has been proven that children have different ways of learning, and Loris Malaguzzi in his reggian schools created a new teaching method that accommodates the way the child learns. (A., 2013) It is pertinent for this research to review the current needs of educational demand and the way in which this philosophy represents opportunities for education in our country.
Keywords LEMB: PSICOLOGIA EVOLUTIVA
FILOSOFIA DE LA EDUCACION
SOCIOLOGIA DE LA EDUCACION
Appears in Collections:Alta Gerencia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CruzRiosLeonardo2017.pdfEnsayo473.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.