Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/16373
Title: Determinantes de las estrategias de ventas para la fuerza comercial en el sector solidario, enfocadas a los profesionales de la medicina en la ciudad de Bogotá.
Title in english: Determinants of sales strategies for the commercial force in the solidarity sector, focused on medical professionals in the city of Bogotá.
Author: Hernández Martínez, Jesica Lizeth
Date: 26-Apr-2017
Site: Calle 100
Abstract: El objetivo fundamental del presente trabajo es determinar las estrategias de ventas para la fuerza comercial en el sector solidario, enfocadas a los profesionales de la medicina en la ciudad de Bogotá. También se hará un breve acercamiento al desarrollo del sector solidario enfocado a las cooperativas y fondos de empleados; y el éxito que se ha generado. Para esto se realizará un recorrido desde el concepto mismo del sector solidario y sus antecedentes a través de la historia. Luego se evaluará desde el marco teórico, cómo esto influye en las teorías de ventas y las estrategias de ventas actuales en el sector solidario. Así mismo relacionaremos cómo se compone su marco legal y normas. Finalmente se evidenciará el crecimiento que ha tenido el sector solidario y concluir si desde el enfoque de la fuerza comercial, se tiene la capacidad para poder incrementar los números de asociados con sus habilidades comerciales para este sector.
Abstract: The main objective of this work is to determine the sales strategies for the commercial force in the solidarity sector, focused on medical professionals in the city of Bogotá. There will also be a brief approach to the development of the solidarity sector focused on cooperatives and employee funds; And the success that has been generated. For this will be a tour of the concept of solidarity sector and its history throughout history. Then it will be evaluated from the theoretical framework, how this influences the sales theories and current sales strategies in the solidarity sector. Likewise, we will relate how its legal framework and rules are made up. Finally, the growth of the solidary sector will be evidenced, and it will be possible to conclude whether, from the commercial force approach, it has the capacity to increase the numbers associated with its commercial skills for this sector.
Keywords LEMB: ADMINISTRACION DE VENTAS
COOPERATIVAS
MEDICOS
Appears in Collections:Mercadeo de Servicios

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HernándezMartínezJesicaLizeth2017.pdfTesis699.51 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.