Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/16473
Title: Medición del impacto sobre el modelo de comercialización de llantas Hankook en Colombia por re apertura de las importaciones de China.
Title in english: Impact measurement of imports from China on the Hankook tires trade model in Colombia
Author: García Cusba, José Elíecer
Date: 15-Jul-2017
Site: Campus UMNG
Abstract: El presente ensayo pretende analizar los diferentes escenarios que se derivarán de la caída de la ley antidumping para llantas de camiones y buses cuya fuente productiva es la República Popular de China y como esta apertura a las importaciones para este tipo de llantas impactará en el modelo actual de comercialización de la marca Hankook en Colombia, la cual se soporta en dos distribuidores mayoristas a nivel nacional quienes son los que a su vez se encargan de llevar el producto al usuario final por los canales de venta directa, venta a canal minorista, venta a grandes superficies y venta a clientes corporativos o flotas.
Abstract: This paper aims to analyze the different scenarios that will be derived from the fall of the anti-dumping law for truck tires and buses whose production source is the People's Republic of China and how this opening to imports for this type of tire will impact on the current model Of marketing of the Hankook brand in Colombia, which is supported in two wholesale distributors nationwide who are in turn responsible for bringing the product to the end user through the channels of direct sale, retail sale, sale to hypermarket and sale to corporate clients or fleets.
Keywords LEMB: NEUMATICOS - COMERCIO MAYORISTA
NEUMATICOS - IMPORTACIONES
Appears in Collections:Alta Gerencia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GarciaCusbaJoseEliecer2017.pdfModelo de comercialización de llantas Hankook en Colombia744.59 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.