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Title: El Marketing Mix como una ventaja competitiva ante los retos de los TLC celebrados por Colombia
Title in english: The Marketing Mix as a competitive advantage in the face of the challenges of the FTAs ​​celebrated by Colombia
Author: Mazorca Arevalo, Gina Milena
Date: 26-May-2017
Site: Calle 100
Abstract: Para que la economía colombiana sea más competitiva a nivel mundial, es necesario que los sectores que la integran enfoquen sus procesos hacia la globalización. En este caso puntual, se estudiarán los Tratados de Libre Comercio, que se constituyen como una puerta hacia el progreso tecnológico y una plataforma eficaz para posicionar a Colombia en mercados internacionales, aun reconociendo que la principal ventaja competitiva del país se encuentran en productos del sector primario y la existencia de un rezago significativo en el aprovechamiento de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación, para establecer relaciones de tipo comercial con otros países.
Abstract: In order to make the Colombian economy more competitive globally, it is necessary that the sectors that integrate it focus their processes towards globalization. In this specific case, the Free Trade Agreements will be studied, which constitute a door to technological progress and an effective platform to position Colombia in international markets, even recognizing that the main competitive advantage of the country are found in products of the sector And the existence of a significant lag in the use of new information and communication technologies to establish commercial relationships with other countries.
Keywords LEMB: MERCADEO
COMPETITIVIDAD
TRATADOS COMERCIALES
Appears in Collections:Mercadeo de Servicios

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