Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/16804
Title: Responsabilidad ambiental sistémica de los programas académicos de pregrado de contaduría pública con registro de alta calidad en Bogotá D.C.
Title in english: Systematic environmental responsibility of public accountants, assumed in academic programs with high quality registration in Bogota, D.C.
Author: Pereira Sánchez, Omaira
Date: 27-Sep-2017
Site: Calle 100
Abstract: Esta investigación propone como objetivo general, evaluar los contenidos temáticos sobre responsabilidad ambiental sistémica de los contadores públicos, asumidos en los programas académicos con registro de alta calidad en Bogotá D.C., y su relación con la normatividad en educación ambiental en Colombia. La metodología de la investigación es de tipo cualitativo y los actores que aportaron información y que conforman la población objeto de estudio se determinaron teniendo en cuenta su conocimiento específico en Contaduría Pública, como son los directivos de los programas, profesores con experiencia en educación ambiental, estudiantes de último semestre de Contaduría Pública y profesionales egresados. La investigación fue rigurosa en el análisis de autores expertos en educación ambiental, al igual que en la normatividad respecto de temas ambientales que inciden en la educación.
Abstract: This investigation propose as general objective, to evaluate the thematic contents about systematic environmental responsibility of Public Accountants, assumed in academic programs with high quality registration in Bogota, D.C., and his relation with normativity in environmental education in Colombia. The methodology of the investigation is qualitative method and the actors that provide information and make part of the population object of study were determined taking in count their specific knowledge in Public accounting, as are directors of programs, teachers with experience in environmental education, students from last term of bachelor´s degree in Public accounting and graduated students. The investigation was rigorous in analysis of expert author’s on environmental education, as in the normativity related with environmental topics that have an impact in education.
Keywords LEMB: EDUCACION AMBIENTAL
RESPONSABILIDAD POR EL MEDIO AMBIENTE
DESARROLLO CURRICULAR
Appears in Collections:Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PereiraSanchezOmaira2017.pdfTesis3.68 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.