Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/16978
Title: Las competencias comerciales como herramienta de apoyo para mejorar la satisfacción y fidelización de los clientes
Title in english: Commercial competences as a support tool to improve customer satisfaction and loyalty
Author: Salas Vargas, Ingrid Lorena
Date: 12-Dec-2017
Site: Medicina
Abstract: Actualmente la satisfacción constituye un factor de éxito en las organizaciones y aunque las empresas tienen clara la importancia del cliente, pasan por desapercibido las variables que contribuyen en la mejora del servicio y la satisfacción. Este trabajo analiza la incidencia de las competencias comerciales en la fidelización y satisfacción del cliente, a su vez identifica los antecedentes más relevantes en el área comercial definiendo los tipos de profesionales, sus etapas, importancia e interacción con los procesos de calidad y el plan de servicio orientado a la satisfacción del cliente. Se definirán cada una de las competencias con las que debe contar un profesional comercial, su nivel de influencia en la construcción de una satisfacción plena donde el cliente sienta tal grado de bienestar que dude ante otras opciones que aparentemente se vean o sean mejor. Es importante resaltar que el enfoque de este documento investigativo no solo proveerá de herramientas para mejorar la atención del ejecutivo comercial hacia el cliente, sino también pretende mejorar la percepción de los asesores comerciales frente a su trabajo, sus jefes y la compañía.
Abstract: Actually, satisfaction is a factor of success in organizations and although the companies are clear about the importance of the client, they go unnoticed by the variables that contribute to the improvement of service and satisfaction. This work analyzes the incidence of commercial skills in customer loyalty and satisfaction. Alike, identifies the most relevant antecedents in the commercial area, defining the types of professionals, their stages, importance and interaction with the quality processes and the plan service targeted to customer satisfaction. In this work, will also be define each of the competencies that a commercial professional must have, their level of influence in the construction of a full satisfaction, where the client feels such a degree of well-being that they doubt before other options that are seemingly better. It is important to emphasize that the objective of this research document will not only provide tools to improve the attention of the commercial executive towards the client, but it also aims to improve the perception of the commercial advisers before their jobs, their bosses and the company.
Keywords LEMB: SATISFACCION DEL CONSUMIDOR
LEALTAD DEL CONSUMIDOR
SERVICIO AL CLIENTE
Appears in Collections:Alta Gerencia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SalasVargasIngridLorena2017.pdfEnsayo980.64 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.