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dc.contributoren-US
dc.contributores-ES
dc.contributorpt-BR
dc.creatorMoreno, Javier
dc.date2013-01-15
dc.date.accessioned2018-12-28T15:31:52Z
dc.date.available2018-12-28T15:31:52Z
dc.identifierhttps://revistas.unimilitar.edu.co/index.php/reds/article/view/741
dc.identifier10.18359/reds.741
dc.identifier.urihttp://repository.unimilitar.edu.co/handle/10654/20345
dc.descriptionThis article presents a reflection on university humanistic education. It illustrates how the legacy of humanistic education and scientific-technological culture are complementary and essential component of university life. This means, among other things, accepting the tension between humanistic and scientific-technical fields. Considers that the teaching of the humanities should produce students’ existential mobilization, for which it must appeal to the use of the social sciences and the arts, to recover the importance of the inner world of students, while universities should rethink the strategic role of professional practices and community practices for humanistic education of their students.en-US
dc.descriptionEste artículo aborda la formación humanística en la educación superior. Ilustra cómo la enseñanza del legado humanístico y de la cultura científico-tecnológica son complementarios, fundamentales e imprescindibles en la vida universitaria. Esto significa, entre otras cosas, aceptar la tensión existente entre los ámbitos humanísticos y científico-técnicos. Considera que la enseñanza de las humanidades debe producir una movilización existencial en los estudiantes, para lo cual debe apelar al uso de las ciencias sociales y de las artes; recuperar la importancia del mundo interno de los estudiantes, al tiempo que las universidades deben repensar el papel estratégico de las prácticas profesionales y de las prácticas comunitarias para la formación humanística de sus  estudiantes.es-ES
dc.descriptionEste artigo aborda a formação humanística na educação superior. Ilustra como o ensino do legado humanístico e da cultura científica tecnológica são fundamentais e essenciais na vida universitária. Isso significa que, entre outra coisas, temos que aceitar a tensão existente entre os âmbitos humanísticos e científico técnicos. Considera-se que o ensino de humanas deve produzir uma mobilização existencial nos estudantes, para o qual deve apelar ao uso das ciências sociais e das artes; recuperando a importância do mundo interno dos estudantes, ao mesmo tempo que as universidades devem repensar o papel estratégico das práticas profissionais e das práticas comunitárias para a formação humanística dos seus estudantes.pt-BR
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Militar Nueva Granadaes-ES
dc.relationhttps://revistas.unimilitar.edu.co/index.php/reds/article/view/741/494
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dc.rightsCopyright (c) 2016 Revista Educación y Desarrollo Sociales-ES
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0es-ES
dc.sourceEducation and Social Development Journal; Vol. 7, Núm. 1 (2013); 133-142en-US
dc.sourceRevista Educación y Desarrollo Social; Vol. 7, Núm. 1 (2013); 133-142es-ES
dc.sourceRevista Educação e Desenvolvimento Social; Vol. 7, Núm. 1 (2013); 133-142pt-BR
dc.source2462-8654
dc.source2011-5318
dc.subjecten-US
dc.subjectHumanities; higher education; humanities teaching; didactics of the humanitiesen-US
dc.subjecteducación, sociología, antropologíaes-ES
dc.subjectHumanidades; educación superior; enseñanza de las humanidades; didáctica de las humanidades.es-ES
dc.subjectpt-BR
dc.subjectHumanidades; ensino superior; ensino das humanidades; didática das humanidadespt-BR
dc.titleLife in the classroom. The humanities in higher educationen-US
dc.titleLa vida al salón de clases. Las humanidades en la educación superior*es-ES
dc.titleVida em sala de aula. As humanidades no ensino superiorpt-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typees-ES


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