Show simple item record

dc.contributor.authorRamirez Corzo, Cesar Augusto
dc.date.accessioned2020-01-08T19:15:47Z
dc.date.available2020-01-08T19:15:47Z
dc.date.issued2011-11-01
dc.identifierhttp://revistas.unimilitar.edu.co/index.php/dere/article/view/2379
dc.identifier10.18359/prole.2379
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10654/33584
dc.descriptionThis paper presents the interactive communication model whereby described, analyzed and demonstrated the inability of television in Colombia to ensure the protection of minors against the content of television, emphasizing three subsystems: industrial, human and legal. The model illustrates how the actors are integrated and what are their purposes, and the impact generated in the receiving public. The theoretical framework focuses on symbolic interactionism and structural functionalism, to show how under age is fully exposed to some economic interests of the industry without adequate protection of the legal system, causing serious consequences in its spiritual, personal and social. The interactive communication model becomes a benchmark of analysis for social research that considers the influence of cultural content on the individual and society.eng
dc.descriptionEl siguiente artículo presenta el modelo comunicativo interactivo mediante el cual se describe, se analiza y se demuestra la incapacidad del sistema de televisión en Colombia para garantizar la protección de los menores de edad frente a los contenidos televisivos, destacándose tres subsistemas: el industrial, el humano y el legal. El modelo permite visualizar cómo funcionan y se integran los actores, cuáles son su propósitos, y el impacto que generan en el público receptor. El marco teórico se centra en el Interaccionismo Simbólico y en el estructural funcionalismo, para demostrar como el menor de edad queda totalmente expuesto a unos intereses económicos de la industria, sin suficiente protección del sistema legal, produciendo graves consecuencias en su dimensión espiritual, personal y social. El modelo comunicativo interactivo se convierte en un referente de análisis para investigaciones sociales que contemplen la influencia de los contenidos culturales en el individuo y en la sociedad.spa
dc.descriptionEste artigo apresenta o modelo de comunicação interativo através do qual descritos, analisados e demonstrou a incapacidade da televisão na Colômbia para garantir a protecção dos menores contra o conteúdo da televisão, enfatizando três subsistemas:industrial, humano e legal. O modelo ilustra como os atores são integrados e quais são seus propósitos, eo impacto gerado no público receptor. O referencial teórico centra-se em interacionismo simbólico e funcionalismo estrutural, para demonstrar como a criança está totalmente exposto a alguns interesses económicos da industria, sem proteção adequada do sistema legal, causando graves conseqüências em seu dimensão espiritual, pessoal e social. O modelo de comunicação interativa torna-se uma referência de análise para a investigação social que considerar a influência dos conteúdos culturais sobre o indivíduo ea sociedade.por
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad Militar Nueva Granadaspa
dc.rightsDerechos de autor 2016 Prolegómenosspa
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0spa
dc.sourceProlegómenos; Vol. 14 Núm. 28 (2011); 61-77spa
dc.source1909-7727
dc.source0121-182X
dc.titleFunctional model interactive television systemeng
dc.titleModelo interactivo funcional del sistema de televisiónspa
dc.titleModelo funcional sistema de televisao interativapor
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeArtículo de Investigación Científica y Tecnológicaspa
dc.relation.referenceshttp://revistas.unimilitar.edu.co/index.php/dere/article/view/2379/2076
dc.relation.references/*ref*/Debray, Regis. (1995) El estado seductor, las revoluciones mediológicas del poder, Manantial, Buenos Aires, Argentina.
dc.relation.references/*ref*/Giddens. Anthony. (2009). Sociology, 6th Ed, Polity Press, Cambridge, UK.
dc.relation.references/*ref*/Ginner. S., E. Lamo y C. Torres. (2002). Diccionario de Sociología. Alianza Editorial S. A. Madrid.
dc.relation.references/*ref*/Lakhani, Dave. (2008). Subliminal persuasion, Influence & marketing secrets they don't want you know, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, N.J.
dc.relation.references/*ref*/Lindstrom, Martin. (2008). Buy-ology:Truth and lies about we buy, Doubleday, NewYork.
dc.relation.references/*ref*/Linn, Susan. (2004). Consuming Kids. Protecting our children from the onslaught of Marketing & Advertising, Anchor Books, New York.
dc.relation.references/*ref*/Mead. George. (1999). Espíritu, persona y sociedad. pp. Ediciones Paidós Ibérica S.A, Barcelona.
dc.relation.references/*ref*/Murrow, Edward R. (2008). En "Our History Will Be What We Make It", En 50 years of murrow, Rtnda, Communicator magazine.
dc.relation.references/*ref*/Murrow, Edward R. Rtnda. (1958). Industry Leaders Speech, Chicago Illinois, archivos en audio, rtnda.
dc.relation.references/*ref*/Murrow, Rtnda. (2008). Communicator magazine.
dc.relation.references/*ref*/Parents Television Council. (2007). Dying to entertain, Special Report, Los Angeles.
dc.relation.references/*ref*/Parsons, Talcott, BALES Robert f., SHILS Edward A. (1970). Apuntes sobre la teoría de la acción, María Rosa Viganó de Bonacalza (trad.), Amorrortu Editores, Buenos Aires.
dc.relation.references/*ref*/Parsons, Talcott. (2007). El Sistema Social, Editorial Revista de Occidente, Madrid, Espa-a.
dc.relation.references/*ref*/Postman, Neil. (1994) The Disappearance of Childhood, Vintage Books, New York.
dc.relation.references/*ref*/Rapaille, Clotaire. (2007). El Código Cultural, Grupo editorial Norma, Bogotá.
dc.relation.references/*ref*/Rodman, George. (2009). Mass media in a changing World, 2.nd ed., McGraw Hill, New York.
dc.relation.references/*ref*/Sartori, Giovanni. (2005). Homo videns: La sociedad teledirigida, Punto de Lectura, Madrid.
dc.relation.references/*ref*/Toffler, Alvin. (1991). Power Shift, Bantam Books, New York.
dc.subject.proposalSignificant symboleng
dc.subject.proposalinteractive modeleng
dc.subject.proposalindustrial subsystemeng
dc.subject.proposalhuman subsystemeng
dc.subject.proposallegal subsystemeng
dc.subject.proposalspirit and personeng
dc.subject.proposalSímbolo significantespa
dc.subject.proposalmodelo interactivospa
dc.subject.proposalsubsistema industrialspa
dc.subject.proposalsubsistema humanospa
dc.subject.proposalsubsistema legalspa
dc.subject.proposalespíritu y personaspa
dc.subject.proposalSímbolo significativopor
dc.subject.proposalo modelo interativopor
dc.subject.proposalo subsistema industrialpor
dc.subject.proposalo subsistema humanopor
dc.subject.proposalsubsistema jurídicopor
dc.subject.proposalespírito e pessoapor


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record