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dc.creatorVásquez Quevedo, Noemí
dc.creatorPatiño Jacinto, Ruth Alejandra
dc.date2014-12-31
dc.identifierhttps://revistas.unimilitar.edu.co/index.php/rfce/article/view/609
dc.identifier10.18359/rfce.609
dc.descriptionThis article shows characteristics of research of the subsystem accounting training (Jarne, 1997) in Colombia and Mexico, which process of international convergence began in the year 2009 and 2005, correspondingly. Through a documental revision and bibliographical, it’s been pointed out guidelines of accounting training that are establish in national organisms of each country and inter- national like UNCTAD and the IFAC, describing the current situation of the countries with respect to the requirements of education, development of accounting professionals and the continuing pro- fessional education. The study shows how the principle differences between the two countries, the international convergence in themes that show accounting training and the certification of professio- nals; and as a coincidence, the necessity of including mayor research in the plans of study.en-US
dc.descriptionEste artículo de investigación muestra las características del subsistema de formación contable (Jarne, 1997) en Colombia y México, cuyo proceso de convergencia internacional inició en los años 2009 y 2005, respectivamente. A través de una revisión documental y bibliográfica, se señalan lineamientos de formación contable que establecen organismos nacionales de cada país e internacionales como la UNCTAD y el IFAC, describiendo la situación actual de los países con respecto a los requerimientos de educación, desarrollo de contadores profesionales y de educación profesional continua. El estudio muestra como principales diferencias entre los dos países, la convergencia internacional en temas de formación contable y la certificación de profesionales; y como coincidencia, la necesidad de incluir mayor investigación en los planes de estudio.es-ES
dc.descriptionEste artigo de pesquisa mostra as características do subsistema contábil de formação (Jarne, 1997) na Colômbia e no México, cujo processo de convergência internacional iniciou nos anos 2009 e 2005, respectivamente. Através de uma revisão documental e bibliográfica, assinalam-se alinha- mentos de formação contábil que estabelecem organismos nacionais de cada país e internacionais como a UNCTAD e o IFAC, descrevendo a situação atual dos países com respeito aos requerimentos de educação, desenvolvimento de contadores profissionais e de educação profissional contínua. O estudo mostra como principais diferenças entre os dois países, a convergência internacional em temas de formação contábil e a certificação de profissionais; e como coincidência, a necessidade de incluir maior pesquisa nos planos de estudo.pt-BR
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Militar Nueva Granadaes-ES
dc.relationhttps://revistas.unimilitar.edu.co/index.php/rfce/article/view/609/367
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dc.rightsDerechos de autor 2016 Revista Facultad de Ciencias Económicases-ES
dc.sourceRevista Facultad de Ciencias Económicas; Vol. 23 No. 1 (2015); 87-102en-US
dc.sourceRevista Facultad de Ciencias Económicas; Vol. 23 Núm. 1 (2015); 87-102es-ES
dc.sourceRevista Facultad de Ciencias Económicas; v. 23 n. 1 (2015); 87-102pt-BR
dc.source1909-7719
dc.source0121-6805
dc.subjectAccountant formationen-US
dc.subjectAccountant systemen-US
dc.subjectInternational convergence.en-US
dc.subjectFormación contablees-ES
dc.subjectSistemas contableses-ES
dc.subjectConvergencia internacional.es-ES
dc.subjectFormação contábilpt-BR
dc.subjectSistemas contábeispt-BR
dc.subjectConvergência internacional.pt-BR
dc.titleThe subsystem of accountant training on Colombia and Mexicoen-US
dc.titleEl subsistema de formación contable en Colombia y Méxicoes-ES
dc.titleO subsistema de formação contábil na Colômbia e no Méxicopt-BR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


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