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El impacto comercial del dragón asiático en América Latina, ¿oportunidad o amenaza?

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TorresRojasGloriaMilena2010.pdf (521.3Kb)

Citación

       
Date
2013-04-29
2010
Author
Torres Rojas, Gloria Milena
Obtained degree
Especialista en Gerencia en Comercio Internacional
Publisher
Universidad Militar Nueva Granada
Key words
; china-comercio; competitividad-china
Metadata
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Abstract
El presente ensayo sobre el impacto del Dragón Asiático en Latinoamérica busca establecer si el incremento de las relaciones comerciales entre Latinoamérica y China trae oportunidades y beneficios para ambos. Al mismo tiempo, este ensayo pretende demostrar que China, lejos de ser una amenaza, es una gran oportunidad para América Latina, pero sólo si la Región aprovecha sus ventajas competitivas sobre China y se vuelve más competitiva y aprende del modelo chino de reforma y apertura. Este ensayo se divide en cuatro partes: en la primera parte se examina si el impacto de China es una amenaza u oportunidad para América Latina, en la segunda parte se hace una ponderación de las ventajas y desventajas de la inserción China en Latinoamérica, en la tercera se establece cómo puede América Latina contrarrestar la competencia China en la región, y, en la cuarta se dan unas conclusiones del tema
This paper seeks to establish whether the increase of comercial relations among Latin America and China are opportunities and bring equal benefits for both, or if the relationship among them is a zero sum game in which only one of the parties is gaining and the other one is losing. At the same time this essay pretends to demonstrate that China, far from being a threat is a huge opportunity for Latin America, if the region profits its competitive advantages over China and become more competitive and learn the Chinese example of reform and opening up. This essay is divided into four parts, in the first part, it would be examined if the Chinese impact on Latin America is a threat or an opportunity for Latin America, on the second part, it will be done a weighting of the advantages and disadvantages of the Chinese insertion in Latin America, on the third part it is said how can Latin America counter the Chinese competition on the region and in the fourth one I will make some conclusions about this topic
URI
http://hdl.handle.net/10654/4156
Collections
  • Gerencia en Comercio Internacional [214]

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