Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/468
Title: ¿Cómo el servicio al cliente en la visita médica puede persuadir al profesional de la salud a prescribir?
Author: Gutiérrez Suarez, Lucia Eugenia
Jiménez Aguilar, Natalia
Date: 2010
Site: Bogotá
Abstract: Este ensayo tuvo como objetivo demostrar como el servicio al cliente en la visita médica influye en la prescripción de medicamentos, aunque el recurso se esté agotando, para esto se realizo una revisión del contexto de la industria farmacéutica, donde se encontró que a través del visitador médico y las herramientas tecnológicas que este utiliza se obtiene información importante que permite implementar nuevas estrategias para brindar un buen servicio, las empresas están constantemente disputándose el primer lugar en el mercado, para lograr la venta y generar mejores resultados.
Abstract: "This essay had as an objective to show how the customer service to the client in the medical visit influences in the prescription of medicines, although the resource is being exhausted, for this was carried out a review of the context of the pharmaceutical industry, it was found that through the medical frequent visitor and the technological tools that he uses, important information is obtained that permits to implement new strategies to offer a good service, the companies are constantly being disputed the first place in the market, to achieve the sale and to generate better results"
Keywords LEMB: MERCADEO - ESTRATEGIA
INDUSTRIA FARMACEUTICA - ESTRATEGIA
VISITADOR MEDICO
Appears in Collections:Mercadeo de Servicios

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GutierrezSuarezLucia2010.pdf282.54 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.