Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/5031
Title: Paulo Freire: el diálogo en la pedagogía universitaria
Author: González Pineda, Claudia Liliana
Visbal Lascano, Guillermo Rafael
Date: 2010
Site: Bogotá
Abstract: En este ensayo se pretende señalar la importancia del aprendizaje dialógico en la formación de individuos críticos para la transformación de la sociedad. Esto implica comprender la relación educador-educando desde la lectura del mundo como punto de partida. De este modo la pedagogía universitaria transforma la realidad desde una concepción problematizadora y liberadora de la educación.
Abstract: This essay aims to highlight the importance of dialogic learning in the construction of individuals who are critics to the transformation of society, understanding the relationship between teacher and student, taking the reading of the world as a starting point to transform reality and why? A troublesome and unreservedly view / concept of the education.
Keywords LEMB: FREIRE, PAULO 1921-1997 -- CRITICA E INTERPRETACION
PEDAGOGIA CRITICA
Appears in Collections:Docencia Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GonzalezPinedaClaudiaLiliana2010.pdf326.52 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.