• español
    • English
  • Navegar
  • English 
    • español
    • English
  • Login
View Item 
  •   RI UMNG Home
  • 6. Especializaciones
  • Facultad de Educación y Humanidades
  • Docencia Universitaria
  • View Item
  •   RI UMNG Home
  • 6. Especializaciones
  • Facultad de Educación y Humanidades
  • Docencia Universitaria
  • View Item
 
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El aula virtual como herramienta y metodología para la enseñanza en medicina nuclear

Thumbnail
QRCode
Compartir este ítem
View/Open
GomezSantofimioLiliana2011.pdf (474.8Kb)

Citación

       
Date
2011
2013-04-29
Author
Gómez Santofimio, Liliana
Buitrago Torrado, Juan Carlos
Obtained degree
Especialista en Docencia Universitaria
Publisher
Universidad Militar Nueva Granada
Key words
; medicina nuclear - enseñanza; tecnologia educativa; enseñanza con ayuda de computadores
Metadata
Show full item record
Documents PDF
Abstract
Se presenta un estudio investigativo propositivo de corte cualitativo, bajo el diseño de investigación acción, que busca proponer y diseñar nuevos métodos y herramientas para el análisis y diagnostico a través de imágenes utilizadas en el proceso de enseñanza de la Medicina Nuclear. Se desarrolla y publica material visual a través de la plataforma Moodle utilizada en la facultad de medicina de la Universidad Militar Nueva Granada, se enuncian las etapas de diseño, capacitación, selección del material, organización de la temática y puesta en marcha del aula virtual, de la misma manera se presentan actividades para el análisis e interpretación de diferentes casos patológicos, el material visual se clasifica según los diferentes sistemas orgánicos subdivididos por las patologías correspondientes.
We present a proactive research study, qualitative, under the design action-research that seeks to propose and design new methods and tools for analysis and diagnosis through images used in the teaching of Nuclear Medicine. It develops and publishes visual material through the Moodle platform used in the medical faculty of the Universidad Militar Nueva Granada, sets out the stages of design, training, selection of material, organization of subject matter and implementation of virtual classroom, activities are also presented for the analysis and interpretation of different pathological cases, the visual material is classified according to different organ systems divided by the corresponding diseases. Since the implementation of this methodology is demonstrated that can facilitate the learning of different techniques, procedures and diagnoses using the platform as a means of multidisciplinary team work, discussion and analysis for complex decision-making active student participation in the process of formation
URI
http://hdl.handle.net/10654/5372
Collections
  • Docencia Universitaria [615]
RecursosPaz y salvoCatálogo BibliotecaPortal de revistas UMNGRecursos Electrónicos

Browse

All of RI UMNGCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
Estadísticas GTMVer Estadísticas GTM

Universidad Militar Nueva Granada

Institución Universitaria - Vigilada MinEducación - Decreto 1075 del 26 de mayo de 2015
Acreditación institucional de alta calidad de la educación superior, por seis años, mediante la resolución 10683 del 16 de julio de 2015
Linea de Atención: +57 (1) 650 0000
Información General: atencionalciudadano@unimilitar.edu.co
Notificaciones Judiciales:juridica@unimilitar.edu.co
NIT: 800.225.340 - 8
Dirección: Carrera 11 # 101 - 80 | Bogotá - Colombia
Sede Campus: Kilómetro 2 vía Cajicá - Zipaquirá
DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Infotegra S.A.S
Contact Us | Send Feedback