Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/6316
Title: Las competencias comunicativas en las prácticas pedagógicas de los docentes en formación en la Escuela Normal Superior de Gachetá.
Title in english: The comunicative competences in the pedagogic practices of the teachers in training of Gacheta's Normal Top School.
Author: Martínez Acero, María Soraida
Date: 6-Jul-2015
Site: Calle 100
Abstract: El trabajo de investigación, “Las competencias comunicativas en las prácticas pedagógicas de los docentes en formación en la Escuela Normal Superior de Gachetá", busca desarrollar una estrategia didáctica que contribuya a redimensionar el quehacer del maestro normalista, desde la perspectiva de las competencias comunicativas, de tal manera que se vinculen eficazmente a la sociedad del conocimiento y respondan críticamente a las exigencias de la era de la información. A partir de una serie de actividades, talleres pedagógicos, intervenciones en el aula, ejercicios y prácticas pedagógicas; articuladas a una estrategia sistemática y congruente, se busca el fortalecimiento de habilidades comunicativas como: el saber escuchar, el saber hablar, la lectura crítica, la comprensión e interpretación de textos y la producción textual y de esta forma contribuir a la transformación de las prácticas pedagógicas en el aula.
Abstract: The work of investigation, " The communicative competences in the pedagogic practices of the teachers in training of Gacheta's Normal Top School ", seeks to develop a didactic strategy that helps to re-measure the occupation of the main schoolteacher, from the perspective of the communicative competences, in such a way that they link themselves effectively to the society of the knowledge and answer critically to the requirements of the age of the information. From a series of activities, pedagogic workshops, interventions in the classroom, exercises and pedagogic practices; articulated to a systematic and congruent strategy, there is looked the strengthening of communicative skills like: to be able to listen, be able to speak, the critical reading, the comprehension and interpretation of texts and the textual production and of this form contribute to the transformation of the pedagogic practices in the classroom.
Keywords LEMB: FORMACION PROFESIONAL DE MAESTROS
MAESTROS – ACTITUDES
Appears in Collections:Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TRABAJO DE GRADO 9000106.pdf1.67 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.