Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/6482
Title: La formación en ingeniería con sentido humano
Title in english: Engineering education with a human sense
Author: Pinilla Salazar, Edwin Alberto
Date: 27-Jun-2015
Site: Calle 100
Abstract: En este ensayo se muestra la necesidad de formar con sentido más humano (saber ser) en las carreras de ingeniería; se enuncian posibles peligros que conlleva no educar correctamente en esta dimensión; se identifican las principales dificultades que impiden la adecuada formación en el saber ser, tales como: el enfoque en una educación instrumental ligada a intereses económicos, la crisis de las humanidades, la deficiente formación espiritual en la academia y la poca alineación de la universidad con las verdaderas necesidades de la sociedad; finalmente se establecen estrategias y propuestas de solución de acuerdo a los problemas encontrados.
Abstract: In this essay the need to educate more in a human sense (learning to be) in engineering careers is shown; possible dangers regarding inappropriate education in this dimension are recognized; the main difficulties impeding the proper formation in this learning are identified, such as: the focus in an instrumental education based in economic interests, the crisis of the humanities, poor spiritual formation in the university and the college not being in line with the real needs of society. Finally solutions and strategies according to the problems encountered are established.
Keywords LEMB: EDUCACION HUMANISTICA
UNIVERSIDAD Y CULTURA
UNIVERSIDAD Y EDUCACION
Appears in Collections:Docencia Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
La formación en ingeniería con sentido humano Edwin Pinilla.pdf460.43 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.