Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/6767
Title: Gamificación y Juegos Serios como Estrategia Didáctica para el Aprendizaje de la Anatomía Del Ojo Humano
Title in english: Gamification and Serious Games as Didactics Strategy to Learning of Human Eye Anatomy
Author: Vega Angulo, Hugo Esteban
Date: 26-Sep-2015
Site: Calle 100
Abstract: El principal objetivo de este escrito ha sido la elaboración de una estrategia didáctica aplicando los conceptos de Juegos dentro de un marco pedagógico mediante la Gamificación y los Juegos Serios para responder si es posible que las estrategias tomadas de los Juegos puedan ser considerados como herramientas importantes para el estudio del Ojo Humano; Realizando una revisión de los puntos de vista y estrategias utilizadas en la actualidad para este fin en específico, además de integrar una práctica segura y metodológica dentro del ámbito médico Ocular a través de Simuladores y aplicaciones Virtuales parar generar un resultado específico.
Abstract: The aim of this work has been the development of a didactic strategy applying the game concept within a pedagogical framework through Serious Games and Gamification to respond, if possible that the strategies taken from the Games may be considered as important tools in the study of human eye; Creating a review of the views and strategies currently used specifically for this purpose and integrate a methodological practice in the Eye Medicine using Simulators and Virtual Applications to generate a specific result.
Keywords LEMB: JUEGOS EDUCATIVOS
EDUCACION MEDICA
Appears in Collections:Docencia Universitaria

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MONOGRAFÍA_FINAL_HUGO_VEGA.pdfMonografía de Grado Especialización en Docencia Universitaria348.66 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.