Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10654/6771
Title: El Lenguaje como Eje Articulador de Saberes Humanísticos en la Educación Superior
Title in english: Language as Articulator Axis of Humanistic Knowledge in Higher Education
Author: Donoso Molano, Diego Alexander
Date: 26-Sep-2015
Site: Calle 100
Abstract: El lenguaje es la herramienta de transmisión y construcción del conocimiento por preferencia, y cuando el docente universitario toma ventaja de ella, puede convertirse en una excelente estrategia didáctica en las clases. Debido a que nuestra sociedad exige de profesionales mucho más preparados, no solo a nivel disciplinar, sino con una fuerte formación en valores y la ética necesaria, que son principios fundamentales de las Humanidades dentro del contexto universitario, es, a través de las letras, que los estudiantes pueden acceder a un vasto conocimiento en saberes humanísticos, tan importantes y necesarios en la actual sociedad en que vivimos, por ello este se vuelve en una de las misiones principales de la Universidad y el lenguaje es la mejor manera de lograrlo.
Abstract: Language is the favorite knowledge transmission and construction educational tool, and when the university teacher takes advantage of this, it can become in an excellent didactic strategy in classes. Because of our society demands better well - prepared professionals, not only in disciplinary level, but also with a strong formation in values and the needed ethics, that are fundamental aims of Humanities in an university context, is, throughout letters, that students can access to a huge knowledge in Humanities, as important and necessary in the current society in which we live, for that, it becomes in one of the main missions of University and language is the best way to do it.
Keywords LEMB: LENGUAJE Y EDUCACION
Appears in Collections:Docencia Universitaria



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.